Prvním, co bychom měli vědět, je fakt, že hypotéka bez dokládání příjmů je doménou nebankovních společností. V bance vám takovýto produkt zkrátka nenabídnou, a to ze stejného důvodu, jako nenabídnou jakoukoliv jinou půjčku bez dokladu o příjmu a bez ručitele.

                       

Již při poněkud bližším pohledu však vidíme, že tento typ financování bydlení nejspíš nebude ten nejlepší. Především proto, že je obvykle zatížen vyššími úroky a poplatky. Je to samozřejmé, neboť pro firmu představuje vyšší riziko než hypotéka klasická.

nová přístavba u domu

Při pohledu na reklamní spot vidíme pouze převážně mladé lidi, šťastné, že si koupili svůj vysněný dům. Často je také předtím ukázáno, jak byli v bance odmítnuti. A jak víme, reklama v televizi je velmi účinná.

 

Co však již neukáže, jsou následující léta, kdy musí šetřit každou korunu, aby měli na splátky. Kdy si prakticky nemohou dovolit koupit vánoční dárky. Nic z toho samozřejmě nevidíme, jen čistou radost z nového domu.

 

Snad není potřeba říkat, na koho jsou tyto propagace cíleny. Jedná se právě o lidi, kteří byli v bance odmítnuti, nebo ví, že na klasickou hypotéku z jakéhokoliv důvodu nemají nárok. Obvykle nemají moc peněz a příliš s nimi neumí hospodařit. Nedokážou se také dívat příliš do budoucnosti.

cihlové domy

Je však nutno říci, že tento typ hypotéky není pouze výsadou mladých lidí. I starší generace si třeba chce koupit domek na vesnici, kde bude moci v klidu žít. Už si však nespočítají, že budou mít vážný problém ze svého nízkého důchodu tuto půjčku splácet.

 

Nezdůrazňuje se také fakt, že stěhování do nového domu je velmi stresovou záležitostí, a že ho rozhodně nebudete mít plně vybavený, jak líčí reklamy. Naopak, budete stále objevovat nové a nové drobnosti, které je potřeba opravit a upravit. Vybalování krabic nebude brát konce. A do toho všeho je třeba ještě myslet na to, že je nutno platit splátky.

 

Samozřejmě je v povaze reklamy, dalo by se říci, ukazovat zkreslený a velmi zidealizovaný obraz reality. Bez toho by koneckonců žádný produkt neprodali. Je tedy a nás, abychom se jím nenechali opít a raději popřemýšleli, zda je ta hypotéka skutečně tak skvělá, jak se tváří. Neuškodí také si danou firmu trochu prověřit, přečíst si recenze a podobně. Možná budete překvapeni, co zjistíte.